MYCKET HAR HÄNT SEDAN DEN 12 APRIL

Och ingenting är dokumenterat. Här kommer en liten uppdatering från mig i alla fall. 

Vår årliga tjejcharterresa är nu ett minne blott. Vi 6 skåningar åkte den 17 maj från Köpenhamn. Vaknade samma morgon och kände mig lite konstig – som feber. Resfeber tänkte jag!

Resan över till Kastrup gick sådär. Inställda tåg och slut på ersättningsbussar gjorde att mannen fick komma och hämta oss och köra oss över bron hela vägen. Men det gick bra och vi var ute i god tid.

 Väl på Kreta möttes vi av alla 8 glada från lag Nord och vi hade en trevlig välkomstkväll tillsammans. Hela veckan var hur bra som helst – förutom att jag var jätteförkyld och krasslig. Till min fasa tappade jag rösten i 2 dagar. Kanske skönt för alla övriga:)

Vädret var hyfsat – men inte lika bra som tidigare år. Kyliga kvällar ch några molniga dagar.

Birgitta och jag lyckades med att besöka alla affärer mellan Agia Marina och Platanias (tror vi i alla fall). Och naturligtvis blev det lite shopping också. Skor, smycken, sjalar mm……

Tyvärr gick mina fina platå-sandaler sönder när jag kom hem. De är nu "inlagda" hos skomakaren för att försöka fixas (dragkedjan). Vill ju gärna ha dem i september när jag ska på 50-årskalas i Aten. 

För övrigt blev det som vanligt mycket sol och bad (jag badade inte), många skratt och glada stunder, god mat och mycket dricka. Raki och Ouzo verkar det finnas gott om trots Greklands dåliga tider. 

Efter hemkomsten blev det i början av juni några härliga dagar i Nynäshamn och Stockholm och fick åter träffa en del av "gänget".

Nu väntar förhoppningsvis en lång, varm och härlig svensk sommar. Ska tyvärr bara ha 2 veckors semester :(. Har ju varit i Thailand och på Kreta redan i år. Och i september blir det Aten. Man har ju inte obegränsat med semesterdagar:( 

Efter sommaren är det dags att börja titta på nästa vår och nästa tjejcharterresa. Blir det samma månne?

Ha det bra alla bloggläsare! /Tina

 


Kommentarer
Postat av: Pelle Muller

Hallå Brudar

Nästa år så kan väl vi 5 hercules 6-packs få ansluta oss och förgylla er vecka och lysa med lite manlig fägring



kram kram

2011-07-01 @ 20:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0