10 VECKOR KVAR

Idag är det 10 veckor kvar till avresan mot Kreta (i alla fall för Skåningarna) och dessutom både Kvinnodagen och Fettisdagen.

Jag vill försöka få lite kvinnliga former och se bra ut i min guldbaddräkt och därför har jag bestämt mig för att avstå fastlagsbullen idag. Bra va! Dessutom var jag igår och tog bort en massa födelsemärken och hela jag ser ut som en anslagstavla med vita post-it-lappar. Men det kommer att bli skitbra – jag lovar. Fettsugning och Botox hoppar jag över. Satsar lite på att träna mig i form istället. Vill ju vara lika snygg och vältränad som alla ni andra.

Jag förmodar att ni alla har börjat nedräkningen. Har själv varit ”en sväng” i Thailand och njutit av sol, värme och härliga bad i kombination med trevliga människor, god mat och kulturella upplevelser. Denna gången besökte vi  Koh Chang och Bangkok. Hög mysfaktor på ön, härligt grönt vatten och lagom varmt. Snorklade, red på elefant, var med om Valentine Day och Full Moon Party. Och mycket mer. Avslutade med 3 dagar i Bangkok där vi var riktiga turister från morgon till kväll. Bl a var vi med om en guidad 5 timmars cykeltur i Bangkok på 2 mil som avslutades med en Long-Tail-Båt tillbaka till myllret. Säker på att jag har sett mycket mer än många andra turister. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer på www.bangkokbybike.com.

Nu är detta dåtid och vi blickar framåt mot nästa äventyr. Till helgen ska vi i Skåne ha ett litet möte där vi även bjudit in Lag Nords ambassadör Tina L. Räknar med att hon kommer att ha mycket att tillföra Lag Nord när hon deltagit på vårt möte. Men det bjuder vi på.

Ska vi avisera vår ankomst för restaurang Horiatiko, restaurang Sakis&Dimitris, musikbaren Melody, ”tandläkaren” mfl? Eller vi bara ska överraska dem alla? Hotell Thodorou Village borde väl redan vara medvetna om vår ankomst hoppas jag. Och deras förberedelser är säkert igång för fullt.

Efterhand som jag varje söndag följer Solsidan på TV är jag helt övertygad om att vårt koncept skulle kunna bli en minst lika bra TV-serie. Får fundera vidare på detta och komma på bästa sändningstid också. Finns anledning att tipsa TV!

Och så är det väl åter dags att börja fundera på vad vi måste ha med oss. Dusch-skrapan naturligtvis! Drinkmuggarna i plast är ju också bra. Fler tips?

 

Håll ut – snart är vi där!

Kram Tina

 

 


Kommentarer
Postat av: eva

Hej

Nu är det bara några veckor kvar tills vi träffas, vi längtar jättemycket vi Rotaryflickor från Götet.



Massor av kramar

2011-03-19 @ 23:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0